Tutustu Silomäen näyttelyyn jo ennen museovierailua! Tämä blogipostaus pureutuu näyttelyn taustatarinoihin.

Vielä tämä viikonloppu aikaa nähdä Clare Gallagherin näyttely!
Millaisia ovat arjen painaumat meissä? Mitä arkea kaunistelevat somekuvat eivät paljasta?
Clare Gallagher: The Second Shift 16.10.–22.11.2020
Suomen valokuvataiteen museo
Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1 G, Helsinki https://t.co/jUdhFablG6

Internet on pullollaan lausahduksia, joita väitetään Marilyn-sitaateiksi, mutta joita Marilyn Monroe ei todellisuudessa koskaan sanonut. Miten Marilynista tuli niin ikoninen hahmo, että hänen suuhunsa laitetaan kaikenlaista inspiraatiopuhetta?
©Douglas Kirkland/Photo Op https://t.co/TfJKYhSLN7

Millainen oli koronakevät feminismin näkökulmasta? Mitä tarkoittaa, että valokuva pyykkikorista on "hiljaa vihainen"?
Lue näyttelyamanuenssi Reetta Haarajoen ajankohtainen näkökulma Clare Gallagherin näyttelyyn:

Jari Silomäen Tunteiden maantiede -näyttelyn yhtenäisyyden avain on näyttelijä– ja henkilöohjauksen intensiivisyys. Tyylilajeja yhdistää kuvissa olevien ihmisten läsnäolo ja valokuvallisen esittämisen poissaolo.
Jari Silomäki: Tunteiden maantiede 25.9.2020–6.1.2021 https://t.co/PE1asMvtgF

Vielä ehdit! Clare Gallagherin näyttely on esillä vielä tämän viikon.
Miltä jokapäiväinen, niin puuduttava kuin lempeäkin arki näyttää? Miksi arjen kuvaaminen voi olla poliittinen teko? Tule ottamaan selvää Kaapelitehtaalle!
Clare Gallagher: The Second Shift 16.10.–22.11.2020 https://t.co/wJ8wfldVfq

Jari Silomäen Sääpäiväkirja-kuvissa päivittäiset poliittiset tapahtumat ovat usein kaukana ja tulevat osaksi arkea median kautta.
Toisinaan kuitenkin Silomäen elämä risteytyy maailmanpoliittisten tapahtumien ja päivittäisten uutisten kanssa. https://t.co/FSxyETnEmx

Vielä löytyy vapaita paikkoja marraskuun ruokakuvauskurssille!
Tervetuloa opettelemaan, miten ruoka näyttäytyy parhaassa valossa. Kurssi järjestetään sunnuntaina 29. marraskuuta yhteistyössä ravintola The Glass Helsingin kanssa.
Ilmoittaudu mukaan: https://t.co/YZLDKDqn6K https://t.co/ogsq6kWMWT

Onko meillä jäljellä enää vain varjo entisestä elämästä?
Kuva: Leena Saraste: Mikaelin varjot, 1988 / Suomen valokuvataiten museon kokoelma. https://t.co/GJtoJPRTr4

"My friend and I listened to 171 Eurovision Song contest entries on a car trip Opole to Budapest. 'Poupee de cire, poupée de son' by Serge Gainsbourg was playing in the background when this lonely elephant suddenly appeared in front of us in a mountain village in Slovakia." https://t.co/bes5Ql3pxu